vrijdag 11 april 2008

J.K. Rowling | Harry Potter and the Deathly Hallows

J.K. Rowling – Harry Potter and the Deathly Hallows. London, Bloomsbury, 2007.

Harry has been burdened with a dark, dangerous and seemingly impossible task: that of locating and destroying Voldemort’s remaining Horcruxes. Never has Harry felt so alone, or faced a future so full of shadows. But Harry must somehow find within himself the strength to complete the task he has been given. He must leave the warmth, safety and comfort of the Burrow and follow without fear or hesitation the inexorable path laid out for him.

In this final, seventh instalment of the Harry Potter series, J.K. Rowling unveils in spectacular fashion the answers to the many questions that have been so eagerly awaited. The spellbinding, richly woven narrative, which plunges, twists and turns at a breathtaking pace, confirms the author as a mistress of storytelling, whose books will be read, reread and read again.


Van 21 juli 2007 tot Pasen 2008 heeft M. in dit boek gelezen. Toen hij het boek op Tweede Paasdag uit had, was ik eindelijk aan de beurt. De zes voorgangers van dit laatste deel had ik steeds in één adem uitgelezen, met een knoop in de maag, en bij het dichtslaan van die boeken betrapte ik mezelf er steeds op dat ik al weer uitkeek naar het volgende deel.

Ik begon dan ook met hooggespannen verwachtingen aan dit zevende en laatste deel. Groot was mijn teleurstelling bij het lezen de eerste 350, 400 bladzijden van het boek, die mij op geen enkele manier konden boeien. Ik heb me moeten dwingen om verder te lezen.

Pas bij de groots opgezette finale (de laatste 200 bladzijden) voelde ik iets van de oude spanning terugkomen. Daarnaast was het goed om er eindelijk achter te komen hoe de vork nu eigenlijk in de steel steekt. Wel had de epiloog wat mij betreft achterwege kunnen blijven.

Ik kan alleen maar tot de conclusie komen dat mijn betovering door deze serie boeken verbroken is!

J.K. Rowling | The Tales of Beedle the Bard

J.K. Rowling op Wikipedia (Engels)
Harry Potter op Wikipedia (Engels)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten